28.08.2012

Dünya Hali - 29 Ağustos 2012

Hollanda'da erken seçime doğru - 5
Erken seçim ve Hollanda Türk toplumu

Katılımcılar:


Fatma Koşer Kaya
Milletvekili
Demokrat 66 adayı        Yayından:
Fatma Koşer Kaya
"Milletvekili olmadan önce avukatlık yapıyordum. Avukatken İşçilerin sorunlarıyla, gelirleriyle, işverenleriyle ilişkilerinin nasıl olduğuyla ilgileniyordum. Şimdi de mecliste bu konuları gündeme getirmeye çalışıyorum.
Hollanda'da karşılıklı ön yargılar söz konusu ve bunu aşmak için çeşitli faaliyetlerde bulunmaya çalışıyorum. Hatta mecliste ayrımcılığa çözüm için birkaç öneri sunmuş bulunmaktayım.
Demokratik atılımın fazlalaşması için çoğu insanla görüşme yapmaya çalışıyorum. Vatandaşlarımızı daha çok dahil etmeye çalışıyorum. Neler yapılması gerektiğini bilmiyorlar o yüzden elimden geldiği kadar aydınlatmaya çalışıyorum. Fakat katılım çok az oluyor.
Olaylara karşı sağduyulu olmalı ve gelişmeleri takip etmeleri gerekiyor. Yanlış bilgi edinirlerse, yanlış oy kullanırlar ve yanlış yönlendirilirler."

          
Daha fazlası için:Fatma Koşer Kaya'yı dinle


Nurten Karışlı

PvdA adayı
                                        Yayından:
Nurten Karışlı
"Hollanda seçimlerine çok az bir zaman kaldı. Sosyalist partide büyük bir yükseliş görülüyordu fakat son günlerde aksine bir iniş görülmekte. Bu durum da önümüzdeki 2 hafta içinde politikanın çok farklı yönlerde olabileceğini gösteriyor.
2006 yılından beri politikanın içerisindeyim. Seçmenlerimizin seçimlerde duyarlı davranması ve mutlaka oyunu kullanması gerekiyor.
Ekonomik olarak Avrupa zor bir süreçten geçiyor. İşsizlik artıyor. Sağlık hizmetlerinin ve eğitim hizmetlerinin kalitesi düşüşte. Ekonomik kriz olduğu ortada. Krizin faturası halka mal oluyor. İnsanların işten çıkarılması, KDV nin artması gibi durumlar bu krizin halka mal edildiğini gösteriyor.
Eğitim ve sağlık hizmetlerine bakıldığında Türk vatandaşların iyi yararlanamadığını gözlemliyorum. Hastane ve eğitim için büyük masraflar yapılması gerekiyor. Bu da Türk ailelerine sorun teşkil ediyor. PvdA olarak bu adaletsiz sistemi kaldırmayı amaçlıyoruz."

 
 Daha fazlası için:Nurten Karışlı'yı dinle





Keklik Yücel

PvdA adayı
                                                    Yayından:
Keklik Yücel
 "2004 yılında siyasete atıldım. Partinin içinde genel merkezde Kadınlar Kolu başkanıyım.
Siyasete atılmamın ana nedeni; özgürlük,eşitlik, eşit haklar ve imkanlar mücadelesinin her zaman emek ister olmasıdır. Daha öncesinde çaba gösteren siyasetçilerimiz sayesinde bu imkanlara sahip olduk. Bende gelecekteki toplumumuz için çaba gösteriyorum.
Yolumuzu kaybetmememiz ve birlikte hareket ederek daha güçlü olmamız gerekmektedir.
Bu toplumda yaşıyoruz. Bu topluma katkı yaparak yaşamımızı sürdürüyoruz. Adaletli şekilde bir arada yaşamamız gerekiyor. Bu da çaba istiyor. Bunun içinde siyasetçilerin, gazetecilerin ve halkın ayrı ayrı katkısı olması gerekiyor. Elimizdeki imkanları kaybetmememiz lazım ve ileriye götürmemiz lazım."


Daha fazlası için:Keklik Yücel'i dinle

Dr. Can Ünver

Türksam Göç Araştırmaları Enstitüsü Başkanı
Yayından:
"Son zamanlarda seçim kampanyalarında bir hareketlilik başlamış durumdadır. Kamuoyunun yoklamaları seçim kampanyalarına odaklanmış vaziyette. Sosyalist Partinin oylarında düşmenin olduğu, karşısında İşçi Partisinin ise biraz daha iyi konuma geldiği, kararsız seçmenlerin oranı %50 olarak söyleniyor. Seçime iki hafta kala bu kadar yüksek oranın olması iyi değildir. Bunun yanında hükümetin kurulmasının uzun süreceği söyleniyor.
Son haftalarda sağlık sigortası primlerin 2013 yılında artışıyla ilgili bir tartışma söz konusudur.
Genç kuşak politikalarımız bu kadar aktif ve başarılıyken seçmen konumundaki Türklerin onları yalnız bırakmamaları lazım. Hollanda seçim sistemindeki tercihli oy meselesi son derece önemli bir konumdadır.
Mutlaka sandık başına gidilmeli ve politikacılarımıza destek verilmesi gerekmektedir. "

Daha fazlası için:Can Ünver'i dinle 
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder