9.08.2012

Göç Öyküleri - 8


Göç öyküleri - 8

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:


Hulusi Pektaş /Mainz
"1965 yılında Hollanda'ya geldim. Ama Hollanda'dan ayrılıp okumak için Almanya'ya geldim. Almanya'da okuyamadım ve çalışmaya başladım."
Daha fazlası için:  Hulusi Pektaş

Sevim Ercan

Berlin'de yerleşik gazeteci ve yayıncı 
"1980'li yıllarda Almanya'ya geldim. Türkiye siyasi bakımdan karışıktı. Can güvenliğimiz yoktu. Bu yüzden Türkiye'den ayrılıp Almanya'ya geldim."
Daha fazlası için:
 Sevim Ercan

Çetin KAYA /Bremen

"Yaklaşık 15 yıldan beri Almanya'dayım. Ailem buradaydı onlarla birlikte olmak için geldim. Meyve ve lezzet dükkanında çalışıyorum, Almanlara yönelik tavuk meze parti servisi işlerini yürütüyorum burada."Daha fazlası için:
Çetin Kaya

Günal GÜNAL / Aachen

Sosyolog
Yayınevi Sahibi
"Yaklaşık 20 yıl önce tesadüfen Almanya'ya geldim. Eşim Almanya'da doğum yapmak istedi Almanya'ya onun yanında olmak için geldim. Sonra burayı sevmeye başladım ve yerleşmeye karar verdim. Almanya'da 10 yıldan fazla bir süre yaşlılar yurdunun sosyal bölüm şefi olarak çalıştım daha sonra yan iş olarak dergi çıkartmaya karar verdim. yaklaşık 4 yıldırda sadece yayıncılıkla ilgileniyorum."
Daha fazlası için:
 Günal Günal

Mehmet ŞAŞMAZ /
Ehringshausen
Anadil öğretmeni
"1980 yılında Almanya'ya gittim. Türkiye'de öğretmenlik yapıyordum. Almanya'da da öğretmenlik yapmaya devam ediyorum. Almanya Sigarasız Yaşam Derneğinin başkanlığınıda yürütüyorum."
Daha fazlası için:

Diğer göç öyküleri:

Nimet KÖSE, Ayla TUNA, Cengiz TÜRKİLİ, İsmet Korkmaz, Mahmut GÜLÇİÇEK

Suat YILMAZ, Müfide EROLAN, Atiye ARSLAN, Nebahat UZUN, Ahmet KARTAL, Gülben MORGER

Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Şükrü ÇALKIN, İlter Gözkaya Holzhey, Fuat BULTAN, Çetin KÜÇÜK, İlhan TUNCA

Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Tevfik ASLAN, Hamdi YÜKSELER, Ali ÖZDEMİR, İhsan SUNGUR,
 Safiye PEKTAŞ 

Rüstem ÖZDEMİR, Mehmet GÜZEL, Emine TEKÇE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder