13.08.2012

Almanya’da yeni öğretim yılı başlarken, genel sorunlar, anadil ve eğitim sorunları...

Almanya'da öğretim yılı başlıyor.
Geçen hafta Berlin, Hamburg eyaletlerinde okullar açıldı.
Bu hafta ise Hessen ve Rheinland-Pfalz eyaletleri açılıyor.
Gelecek hafta is Kuzey Ren Vestfalya’da açılacak.


                Zeynel Fırat (Frankfurt)
Hessen Türk Öğretmen Dernekleri Başkanı                  (TÖDER-Hessen)

Yayından:
"Hessen eyaletinde okulumuz açıldı ve anadil dersi vermeye başladık. Alman eğitim sisteminde bir gerilik var, orada bir sorun yaşıyoruz. Onun dışında Türk öğretmen eksiklikleri var. Öğretmen ve ateşe eksikliğimiz var. Bu eksiklik Türkiye'den kaynaklanıyor. Türkiye bu eksikliği karşılayabilir.
Alman anayasasına göre 8-10 kişilik grup oluşursa bu ders verilebiliyor. Ancak not sisteminin olmaması bu dersi önemsizmiş gibi gösterebiliyor. Bu konu çocuğun ailesiyle olan ilişkisini de etkiliyor.
Veli desteği çok önemlidir. Zaten not sisteminin kaldırılması velilerin ilgisizliğinin sonucu oldu. Öğretmenler olarak kendi davamız gibi arkasında duruyoruz ancak veli örgütlenmesi olmadığı için etkili olamıyoruz.
Çocukların güzel eğitilmesi lazım. Bu yüzden velilerin bir örgüt oluşturup bilgilendirilmesi lazım. Biz bu konuda çalışıyoruz ama sorunlar karşısında eksik kalıyoruz."


 
Daha fazlasını dinlemek için: Zeynel Fırat'ı dinle                                                                                              
                                 


                                   Ahmet Yıldız
  Rheinland-Pfalz/Saarland Türk Öğretmenler Derneği Başkanı

Yayından:
"Alman eğitim sistemi velilere çok geniş yetkiler veriyor. Maalesef aileler bu yetkilerini çok fazla tanımıyor. Okul sisteminin velilere sunduğu birçok seçenek var. Çocukları ve kendileri için aktif olmaları gerekir.
Sorun her şeyden önce velilerin sistemi iyi tanımamasıdır. Diğer taraftan Alman eğitim sisteminden kaynaklanan sıkıntılarda var. Biz daha ileri gidilmesini istiyoruz.
Genelde her sınıf haftada en az 2-3 saat arasında anadil dersi alıyor.
Çalışma koşullarının iyileştirilmesi için uğraşıyoruz.
Yaşadığımız eyalette şu anda iyi bir konumdayız. Öğretmenler olarak velilere ilişkin çeşitli bilinçlendirme çabaları yapıyoruz.
Bir eksikliğimiz var. Geçmiş yıllarda eğitim ataşeliğinin olması bizim için çok iyi oluyordu. Ancak son 3-4 yıldır ataşeliğimiz yok.
Global bir dünyada yaşıyoruz. Almanca mutlaka çok önemli, bilmeleri gerekir. Fakat Türkiye ile bağlantıları ana dili üzerinden olacaktır. Anadilinin olmaması büyük vadede asimile olmalarına yol açacaktır."


Daha fazlasını dinlemek için: Ahmet Yıldız'ı dinle
                  Mete Atay

Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

Yayından:
"Almanya'da öğretim yılı çok erken başlıyor. Tatil sonrası velilerin hem tatili hem de okul yılını sorgulamaları gerekiyor. Çocukların yeni öğretim yılına hazırlamaları gerekiyor.Bu öğretim yılında çocukların hangi kitapları okuyacağı, hangi öğretmenle olacakları önceden belli olmuştu. Okul ön hazırlığı çok güzel yapmıştır. Velilerin aile içinde yaptıkları incelenmelidir.
80'li 90'lı yıllarda Hessen eyaletinin hazırlamış olduğu programlar çok örnek alınır. Hessen eyaleti Türkiye'den gönderilen öğretmenleri alıyorlar. Ancak geldikten sonra sorunlarla karşılaşıyorlar. Kendilerine sınıf verilmiyor.
Konsolosluk öğretmenleri atadığı zaman Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı haklarını koruması gerekiyor. (Türkiye'den gönderilen öğretmenlerin) Oradaki öğretmenlerle aynı konumda olabileceğini gösteren haklarını araması için teşvik edilmelidir."



Daha fazlasını dinlemek için: Mete Atay'ı dinle


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder