9.08.2012

Göç Öyküleri - 7


Göç öyküleri -7

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:



Tevfik ASLAN / Almanya
"1978'de Almanya'ya öğrenci olarak geldim. Endüstri mühendisliği okudum. 1986'da mezun oldum. Bir bilgisayar firmasında çalışmaya başladım daha sonra çalıştığım firmaya ortak oldum. Zaman içinde de otel işine girdim. Hala otel işini devam ettiriyorum."Daha fazlası için:
 Tevfik Aslan

Hamdi YÜKSELER /Witten

"1965 yılında Almanya'ya geldim. Zincir fabrikasında kaynak işinde çalışmaya başladım ama kısa sürdü çalışmam."
Daha fazlası için:
 Hamdi Yükseler

Ali ÖZDEMİR / Düsseldorf 
"1965 yılında Köln'e geldim. Türkiye'de Ereğli demir-çelik fabrikasında çalışıyordum. Almanya'da bir fabrikada işçi olarak 7 sene çalıştım.  "Daha fazlası için:
 Ali Özdemir

İhsan SUNGUR / Münih
"Almanya'ya iş veren olarak geldik. 1970' te Uluslararası nakliyat yapan bir şirketimiz vardı ve Münih'e bir şubesini açmak için geldim. Daha sonra turizm üzerine çalışmaya başladık."Daha fazlası için:
 İhsan Sungur

Safiye PEKTAŞ /Mainz
"1968 yılında Almanya'ya geldim. Türkiye'de devlet dairesinde 5 sene çalıştım ama Almanya'ya geleceğim için işimden istifa ettim. Almanya'ya gelir gelmez iş buldum."Daha fazlası için:
Safiye Pektaş


Diğer göç öyküleri;


Nimet KÖSE, Ayla TUNA, Cengiz TÜRKİLİ, İsmet Korkmaz, Mahmut GÜLÇİÇEK

Göç öyküleri -2 

Suat YILMAZ, Müfide EROLAN, Atiye ARSLAN, Nebahat UZUN, Ahmet KARTAL, Gülben MORGER


Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Göç öyküleri - 4
Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Göç öyküleri - 5
Şükrü ÇALKIN, İlter Gözkaya Holzhey, Fuat BULTAN, Çetin KÜÇÜK, İlhan TUNCA

Göç öyküleri - 6
Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Göç öyküleri - 8
Hulusi PEKTAŞ, Sevim ERCAN, Çetin KAYA, Günal GÜNAL, Mehmet ŞAŞMAZ

Göç öyküleri - 9
Rüstem ÖZDEMİR, Mehmet GÜZEL, Emine TEKÇE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder