9.08.2012

Göç öyküleri -1

Göç öyküleri -1

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:


Nimet KÖSE – Köln
"32 yıldır Almanya'dayım. 
23 sene kadar Almanya'da ilkokullarda Türkçe öğretmenliği yaptım. 
1980'de Almanya'ya tatil için geldim ama buraya yerleşmeye karar verdim."
Daha fazlasını dinle:



Ayla TUNA - Frankfurt
 Ayla Tuna

Cengiz TÜRKİLİ - Berlin
Emekli tekniker 
"1974 senesinde Berlin'e geldim. Tekniker olarak Berlin'e gittim"
Daha fazlasını dinle:

İsmet Korkmaz – Köln

"1942 Tekirdağ'da doğdum. Tahsil hayatım İstanbul'da geçti. 1964’te Almanya’ya elektrik teknisyeni olarak gittim.   Almanya'nın sanat okulunu 60 günde okudum."
Daha fazlasını dinle:
İsmet Korkmaz

Mahmut GÜLÇİÇEK - Köln
Emekli

"Sivasta doğdum. Çiftçilikle uğraşıyordum. 1964 Almanya'ya gittim. Köln'de inşaat alanında çalıştım. Zaman içinde işimi değiştirdim." 
Daha fazlasını dinle:             Mahmut Gülçiçek


Diğer göç öyküleri:

Göç öyküleri -2 
Suat YILMAZ, Müfide EROLAN, Atiye ARSLAN, Nebahat UZUN, Ahmet KARTAL, Gülben MORGER

Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Şükrü ÇALKIN, İlter Gözkaya Holzhey, Fuat BULTAN, Çetin KÜÇÜK, İlhan TUNCA

Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Tevfik ASLAN, Hamdi YÜKSELER, Ali ÖZDEMİR, İhsan SUNGUR,
 Safiye PEKTAŞ 

Hulusi PEKTAŞ, Sevim ERCAN, Çetin KAYA, Günal GÜNAL, Mehmet ŞAŞMAZ

Rüstem ÖZDEMİR, Mehmet GÜZEL, Emine TEKÇE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder