20.07.2012

Bilim tutkusu ve Almanya’da 
bir Türk bilim adamı…
Bochum Üniversitesi Üstün Araştırmalar Ödülü, Gerhard Hess Bilim Ödülü ve Krupp Bilim Ödülü sahibi Ordinaryüs Prof. Dr. Onur Güntürkün
Geçirdiği hastalık nedeniyle bağlandığı tekerlekli sandalye Prof. Dr. Onur Güntürkün’ün bilim yolunda tutkulu yürüyüşünü engelleyemedi.

Prof. Onur Güntürkün’ün yaşamı, bilimin hangi koşullarda, nasıl yapabileceğinin, bilimsel ilerlemenin ve bilim geleneğinin nasıl gerçekleşebileceğinin, insana verilen değerin bilime giden yolları nasıl açtığının canlı bir örneği.

Prof. Dr. Onur Güntürkün
Bochum Ruhr Üniversitesi
Psikoloji Fakültesi
Biyopsikoloji Öğretim Üyesi
Yayından:
"Diyebilirim ki iki ülkenin de vatandaşıyım. Üç ülkem var, Türkiye, Almanya ve Beyin.
İki vatanın arasında köprü kurmak istiyorum. Aslında bu iki ülke birbirlerine hayli yakın.  Milyonlarca yaşayan köprümüz var. 
Bence beyin göçü geçici bir şey. Almanya da bundan korkuyordu. Şu anda ise görüldü ki aslında beyin göçü diye bir şey yok. Türkiye bu insanlar için yeterince yer ayırabilirise beyin göçü diye bir sorun kalmayacaktır.
Almanya'daki Türk toplumu işçi toplumu olarak görülüyor. Bu toplumdaki değişimi algılayamıyorlar.
Benim laboratuvarımda dünyanın 8 farklı ülkesinden insan var.
Türkiye'nin bir model sorunu var şu anda.
Uzun zaman içine kapanık olduğu dönemde model gelişmedi. Model kıtlığı sonraki nesil açısından da sorun yaratıyor.
Türkiye'de artık çok parlak modeller geliştiğini görüyoruz.
Alman çocukların da artık Türkçe öğrenip Türkiye'ye gitmeye başladıklarını görüyorum. Türkiye'nin de artık Avrupa'nın eşit bir üyesi olduğunu görüyoruz.
Beyinin düşünceyi nasıl ürettiğini öğrenmeye çalışıyorum. 12 milyar hücrenin faaliyetinden düşünce doğuyor. Bu aktivasyonun ilişkisini araştırıyorum. Beynin iki yarım küresi arasındaki farklı çalışmayı öğrendik. 
Beyin asimetrisinin nasıl oluştuğunu, anlamak istiyorum. Asimetri beynimizin en önemli özelliklerinden birisi.
Gençleri başka ülkelere göndermekten korkmayın. Onlar geri dönecekler. Bilim için altyapı yaratın 
Fakir Baykurt 'la tanıştım çok büyük bir onur bu Türkiye'de çok iyi yazarlar var. 
Beynin iki hareket noktaları var sağ , sol bunları araştırıyorum. Güvercinlerin beyni insan beyinlerine benziyor. Asimetrik beyni araştırıyorum. 1970 1980' li yıllarda beyin asimetrik olduğu anlaşılınca hayvan modelleri üretemiyorduk daha sonra bunlar gerçekleşti. Anatomide anladıklarımız ile fizyolojide anladıklarımızı birleştirmeye çalışıyoruz. İlk nisanı çok akıcı bir şekilde konuşabilmek için öğrenmeye 12 yaşında başlıyoruz. Ben ilk Türkçe konuştuktan sonra  Almanca konuşamıyorum beyinin bir değişime ihtiyacı gerekiyor kendini hazırlaması gerekiyor Almancaya.  Bilim geleceğimizin alt yapısıdır.


Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

"Türkiye'ye anadile emek verenlerin listesini çıkarmıştık ve içlerinde Onur Hocamız da vardı. Kendisi ana dile bilimsel yaklaşan bir insan. kendisine çok teşekkür ediyorum.
Az konuşan, çok üreten birisi,.  Kendisinin de söylediği gibi Almanya'daki Türk toplumunun kabuk değiştirdiğini görmek istemiyorlar. Almanya'nın hemen her üniversitesinde çalışan bilim insanlarımız var.
Umarım bilim ataşelikleri kurulur ve bilim insanlarına kolayca ulaşmamızı sağlar."
Daha fazlasını dinle:
Kemal Yalçın
Prof. Dr. Onur Güntürkün’ün yaşam öyküsünü anlatan Bilim Tutkusu adlı kitabın yazarı

"Onur Güntürkün'ün yaşamı insana umut veren bir hayat.
Almanya'da alınacak başka ödül kalmadı. Sanırım yakın zamanda Nobel ödülü alan ilk Türk olacak 
Kitap Almanya ve Hollanda'da Yaşama Gücü adıyla yayınlandı.
Onur Bey adı gibi, dünyadaki onurumuzdur.
Onur Güntürkün aynı zamanda anadilin önemi konusunda da bilimsel araştırmalar yürütüyor. Anadil derslerinin devamında onun çalışmaları bize her yönden güç veriyor.
Bir bakıma Almanya'daki Türk bilim elçisidir. "
Daha fazlasını dinle:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder