9.08.2012

Göç Öyküleri - 9


Göç öyküleri - 9

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:


Rüstem ÖZDEMİR - Almanya 
"1970'te Almanya'ya geldim. Almancayı öğrenmek için bir kursa yazıldım. Almancamı geliştirdikten sonra tahsilime devam ettim ve Makine mühendisliği okudum."
Daha fazlası için:
 Rüstem Özdemir

Mehmet GÜZEL – Münih
"1973'te Almanya'ya geldim.. 38 senedir buradayım. Türkiye'den diş teknisyeni olarak Almanya'ya geldim. Burada da bu işimi yapmaya devam ettirdim. "
Daha fazlası için:
 Mehmet Güzel

Emine TEKÇE /Berlin

Emekli hemşire
"1969'da Almanya'ya geldim. Türk toplumunda dili yetersiz olan hemşirelerimize yardımcı olmaya çalışıyorum. Klasik Türk Müziği korosuna katılıyorum. Kitap okuma etkinlikleri düzenliyoruz."
Daha fazlası için:
 Emine Tekçe

Diğer göç öyküleri:


Nimet KÖSE, Ayla TUNA, Cengiz TÜRKİLİ, İsmet Korkmaz, Mahmut GÜLÇİÇEK

Göç öyküleri -2 

Suat YILMAZ, Müfide EROLAN, Atiye ARSLAN, Nebahat UZUN, Ahmet KARTAL, Gülben MORGER


Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Göç öyküleri - 4
Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Göç öyküleri - 5
Şükrü ÇALKIN, İlter Gözkaya Holzhey, Fuat BULTAN, Çetin KÜÇÜK, İlhan TUNCA

Göç öyküleri - 6
Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Göç öyküleri - 7
Tevfik ASLAN, Hamdi YÜKSELER, Ali ÖZDEMİR, İhsan SUNGUR,
 Safiye PEKTAŞ 

Göç öyküleri - 8
Hulusi PEKTAŞ, Sevim ERCAN, Çetin KAYA, Günal GÜNAL, Mehmet ŞAŞMAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder