9.08.2012

Göç Öyküleri - 2


Göç öyküleri -2

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:



Suat YILMAZ - İşveren/Endüstri Mühendisi
 
"Ben 79 yılında liseyi bitirdikten sonra yurt dışına gittik. İngiltere' ye gittik ama şartlar kötü olduğu için Almanya'ya gittim. Lise diplomamız orada tanınmıyordu tekrar liseye yazıldım. Sonra üniversiteyi okudum stajımı yaptım. 
Almanya'da kısa süreli dönemler mühendislik yaptım. Ailemin ihtiyacı vardı ve o yüzden döndüm. Bütün gençlik yılım Almanya'da geçtiği için döndüğümde alışma sıkıntıları çektim. Geldikten sonra madencilikle uğraşıyorum burada."
Daha fazlası için:
 Suat Yılmaz

Müfide EROLAN - Öğretmen 
"Ben Denizli'de doğdum 1974 te  evlendim 2 sonra evlendikten sonra balayına geldik. ve hala buradayız. Burada 33 yıldır aynı okulda Türk çocuklarına Türkçe öğretiyorum. Eşim de metal  fabrikasında öğrencileri eğitiyor. 2 çocuğum oldu burada çalışılıyor. Kızım mecburdu Alman vatandaşı olmaya... ağlayarak verdi vatandaşlığını ama biz hala Türk vatandaşlığımızı koruyoruz."
Daha fazlası için:

Atiye ARSLAN
Hamburg /ALMANYA
"2003 yılında Almanya'ya eşimle birlikte geldim. Ekonomik nedenlerden dolayı Almanya'ya göç ettik. Hemşirelik eğitimi aldım ve Almanya'da bu işi yapıyorum." 
Daha fazlası için:
 Atiye Arslan

NEBAHAT UZUN

Gazeteci
" 15 yaşında Almanya'ya gelin olarak gönderildim. 21 yaşından sonra Almanya'da meslek eğitimine yöneldim. Sosyoloji ve gazetecilik eğitimi aldım.Serbest gazeteci olarak çalışıyorum."
Daha fazlası için:

 Ahmet KARTAL-Hamburg/Almanya
 
"1969 yılında Almanya'ya geldim ve 43 yıldır buradayım. Demir-döküm fabrikasında çalıştım. Daha sonra araba frenleri yapan bir firmada 14 sene çalıştım."  
Daha fazlası için:
 Ahmet Kartal

Gülben MORGER

Frankfurt/Almanya
 
"1972 doğumluyum. ODTÜ psikoloji mezunuyum. 1998 yılında Almanya'ya geldim. Burada bir enerji şirketinde çalışıyorum. İş ve sosyal yaşamımdan memnunum."
Daha fazlası için: 
 Gülben Morger



Diğer göç öyküleri;

Nimet KÖSE, Ayla TUNA, Cengiz TÜRKİLİ, İsmet Korkmaz, Mahmut GÜLÇİÇEK

Göç Öyküleri - 3

Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Göç öyküleri - 4
Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Göç öyküleri - 5
Şükrü ÇALKIN, İlter Gözkaya Holzhey, Fuat BULTAN, Çetin KÜÇÜK, İlhan TUNCA

Göç öyküleri - 6
Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Göç öyküleri - 7
Tevfik ASLAN, Hamdi YÜKSELER, Ali ÖZDEMİR, İhsan SUNGUR,
 Safiye PEKTAŞ 

Göç öyküleri - 8
Hulusi PEKTAŞ, Sevim ERCAN, Çetin KAYA, Günal GÜNAL, Mehmet ŞAŞMAZ

Göç öyküleri - 9
Rüstem ÖZDEMİR, Mehmet GÜZEL, Emine TEKÇE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder