9.08.2012

Göç Öyküleri - 5


Göç öyküleri -5

Dünya Hali özellikle Türkiye ile Almanya arasında iş-gücü göçü anlaşmasının imzalanmasının 50'nci yılı olan 2011yılında onlarca kişiyle göç öykülerini konuştu. Aşağıda bu kişilerle yapılan görüşmeleri yayınlandığı tarihe göre sıralanmış bulacaksınız:


Şükrü ÇALKIN-Hollanda
"1976 yılında Hollanda'ya geldim. Liseyi bitirdikten sonra 1988 yılında Hollanda'ya tekrar geldim. Burada uzun yol şoförlüğü yapıyorum."
 Şükrü Çalkın

İlter Gözkaya Holzhey-Berlin 

Emekli öğretmen
"1970 yılında Berlin'e geldim. Türkiye'de belli bir süre öğretmenlik yaptım. Almanya'daki bir çocuk yuvasında 2 sene boyunca çalıştım. 32 sene boyuncada yaşadığım ilçedeki okulda çalışmaya devam ettim. "
 İlter Gözkaya Holzhey

Fuat BULTAN - Köln Radyosu

Danışman 
"1959 yılında Varlık yayınlarının Avrupayı tanıtması vesilesiyle Almanya'ya geldim. Burada sosyal akademiye gittim. Daha sonra Sosyal Yardım Kuruluşunda Türklerin sorunlarıyla ilgilenmeye başladım.1972 yılından beri de Köln radyosunda danışmanlık yapıyorum."



Çetin KÜÇÜK / Witten

Tercüman/Seyahat Acentesi sahibi 
"1962 yılında Almanya'ya geldim. O zamandan beride burada yaşıyorum. Meslek lisesinde çelik konstüriksiyon bölümü mezunuyum. Başta Almanya'ya tatil amaçlı geldim. Daha sonra 1965 yılında devlet demir yollarında tercüman olarak çalışmaya başladım."
 Çetin Küçük

İlhan TUNCA / Almanya

Emekli 
"35 yıldır Almanya'dayım. 1973 yılında Almanya'ya geldim. Almanya'ya iş için geldim. Edirne sanat enstitüsü mezunuyum. Matbaa makineleri üreten bir firmada kısa süreli çalıştım."
  İlhan Tunca



Diğer göç öyküleri;

Nimet KÖSE, Ayla TUNA, Cengiz TÜRKİLİ, İsmet Korkmaz, Mahmut GÜLÇİÇEK

Göç öyküleri -2 

Suat YILMAZ, Müfide EROLAN, Atiye ARSLAN, Nebahat UZUN, Ahmet KARTAL, Gülben MORGER


Yaşariye KUNTER, Cengiz İYİLİK, Hamza BAYRAM, Sefine BAYRAM, Metin ÖZISINMAZ 

Göç öyküleri - 4
Necdet BAYRAM, Gül GEZEGEN, Ahmet KARTAL, Ali Duran GÜLÇİÇEK, Namık KELTEK

Göç öyküleri - 6
Perihan İNAL, Yılmaz GÜNDÜZ, Ayşe KARAKURT, Necati SEZER, Mustafa ÇALTILI

Göç öyküleri - 7
Tevfik ASLAN, Hamdi YÜKSELER, Ali ÖZDEMİR, İhsan SUNGUR,
 Safiye PEKTAŞ 

Göç öyküleri - 8
Hulusi PEKTAŞ, Sevim ERCAN, Çetin KAYA, Günal GÜNAL, Mehmet ŞAŞMAZ

Göç öyküleri - 9
Rüstem ÖZDEMİR, Mehmet GÜZEL, Emine TEKÇE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder