2.08.2012

Dünya Hali - 03 Ağustos 2012

Avrupa ülkelerinde yerleşik vatandaş ve soydaşlarımız için yaşam boyu eğitim

Geçtiğimiz günlerde Anadolu Üniversitesi ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan yeni protokol ile batı Avrupa ülkelerinde yerleşik vatandaş ve soydaşlarımızın eğitim   düzeylerinin 12 yıla çıkartılması hedefleniyor...

  
 Prof. Dr. Davut Aydın
Anadolu Üniversitesi Rektörü

Yayından:
"Türkiye'de yüksek öğretim yeniden yapılandırılıyor. Bu bağlamda eğitim 8 yıldan 12 yıla yükseltildi. İlk dört yıl ilköğretim, ikinci dört yıl odaklanma / öğrencilerin ilgi ve becerileri üzerine, üçüncü dört yıllık süreç lise odaklanma programıdır.
22 yıldan beri Batı Avrupa vatandaşlarımıza ve soydaşlarımıza eğitim hizmetini Anadolu Üniversitesi olarak getiriyoruz. Bu 26 yıldan beri süren bir eğitim sistemidir. 1990lardan sonra ilköğretim ve açık liseyi programlarımıza ilave ettik. Böylelikle yurt dışında çalışan vatandaşlarımıza ve soydaşlarımıza, kendilerinin ve çocuklarının oradaki eğitim sistemiyle entegrasyonunu sağlamak, uyum sağlanması amaçlanmıştır.
Belirtmek isterim ki orta okul ve açık lisenin dışında 2 yıllık ön lisans programlarımız var. Bunun dışında Türk Dili ve Edebiyatı, Sosyoloji, Uluslararası İlişkiler gibi üniversite programlarıyla yaklaşık 26 yıldan beri hizmet veriyoruz.
Anadolu Üniversitesinin diplomaları, verdiği dereceler, okuttuğu dersler bütün Avrupa Birliği ülkeleri tarafından kabul ediliyor.
Anadolu Üniversitesi olarak 81 ilde 25 ülkede uzaktan öğretim hizmetleri veriyoruz."


Davut Aydın'ı dinle (19'29")



Anadolu Üniversitesi'nin Balkanlar ve Rumeli Eğitim-Öğretim Hizmetleri Sonbahar'da Başlıyor






Dr. A. Atilla Doğan 
Anadolu Üniversitesi Öğretim Üyesi

Yayından:
" Kosova'da Türkçe öğretime büyük bir ilgi var. Onlara çalışmalarımızı anlattığımız zaman açıköğretim hizmetlerinin kendilerine en ekonomik, en kolay, evinden ve işinden, yaş sınırı olmadan verileceğini öğrendiklerinde çok memnun oldular. Anadolu Üniversitesi diplomalarının  çoğu yerde geçerliliğinin olmasından da mutlu oldular.
Balkanlarda çok yönlü ilişkiler ağı olacaktır. Bu öğretim hizmetinin kurulmasında ön hazırlık yapmaya gelen ekip olarak bunu duyurduğumuz için teşekkür ederiz, yine sizin aracılığınızla vatandaşlarımızın nereye, ne zaman başvuracaklarını söyleyeceğiz.
Biz Türkçe konuşan, Türkçe düşünen vatandaşlarımızın ve soydaşlarımızın Türkiye sınırları dışında yaşadıkları ortamda eğitimlerini yükseltmelerini sağlamak için varız."    



Atilla Doğan'ı dinle (8'55")

Aile İçi İlişkiler:
Eşlerde problem çözme

Seda Didem Erken
Psikolog
Yankı Psikolojik Danışmanlık Merkezi 

Yayından:
"Eşlerde problem çözme yeteneği gelişmediği zaman şiddetli tartışmalara, ayrılıklara ve boşanmalara yol açıyor.
Köklü uyum gerektiren devreler var. Evlenmek, boşanmak, göç etmek bunların hepsi köklü uyum gerektiren devrelerdir.
Her ailenin karşılaştığı problemler kronik bir duruma geldiği zaman sorun oluşturur. Eşler kendi aralarında uzlaşmaya çalışarak bu sorunu çözebilir.
Özellikle aile problemleri günümüzde çok sorun olmaktadır. Eşlerin ailelerle ilgili durumları bir arada konuşmaya, ortaklaşa çözümleme yapmaya çalışmalılar."


 Seda Didem Erken'i dinle (13'14")


İlgili haberler

Milli Eğitim Bakanlığı ile Anadolu Üniversitesi’nden Avrupalı Türklere Hayat Boyu Öğretim Protokolü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder