Programın kaydını dinlemek için lütfen sayfa altındaki bağlantıya tıklayın.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Rize’de Türkçe öğretim
semineri bağlamında genel olarak Avrupa’da ve Avusturya’da Türk toplumunun
eğitim ve anadil eğitimiyle ilgili olarak yaşadıkları sorunları
Milli
Eğitim Bakanlığı Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü temsilcisi
Yayından:
"Bu seminerler 4 yıldır yapılıyor. Biraz da gelen taleplere bağlı. Anadilde eğitim konusunda kitaplar yazılmaya çalışılıyor. Okullara materyal sağlanmaya çalışılıyor.
Ülkelere kontenjan tanıyoruz ve yurtdışı temsilciliklerimize duyuruyoruz. Katılım talebinde buluna öğretmenlerimiz dış temsilciliklerimize başvuruyor. En önemli etke, öğretmenlerimizin mahallen atanmış olmaları ve Türktçxe anadil öğretmeni olmaları."
Öğretmen
Yayından:
Yayından:
"Avusturya'da ilk Türkçe öğretimi başladığında çok büyük zorluklarla karşılaşılmış.
Şu anda Türkçe öğretmenliği yapan öğretmenlere büyük kolaylıklar sağlanmış durumda.
Avusturya'nın eyaletlerinde Türkçe öğr. farklılık gösteriyor. Viyana'da Türkçe öğretimi zorunlu.
Türkçe dersleri lisede verilmeye başlandı. Lisede çalışan arkadaşlarımız.
Çocuklardın Türkçe öğrenmeleri çok önemli. Kendilerini daha iyi ifade ediyorlar.
Şu anda Türkçe öğretmenliği yapan öğretmenlere büyük kolaylıklar sağlanmış durumda.
Avusturya'nın eyaletlerinde Türkçe öğr. farklılık gösteriyor. Viyana'da Türkçe öğretimi zorunlu.
Türkçe dersleri lisede verilmeye başlandı. Lisede çalışan arkadaşlarımız.
Çocuklardın Türkçe öğrenmeleri çok önemli. Kendilerini daha iyi ifade ediyorlar.
Yayından:
"Uygulama alanında yalnız kalıyoruz. Om-kullarda sınıf, kitap, kayıp meselesi var. Ailelerin isteğine bırakılmış. Ailelerin bilinçlendirilmesi lazım.
Eğitim ve öğretime başlamak için hazırlamamız gereken ortamı hazırlarken çok sıkıntı çekiyoruz. Tabi iyi tarafları da var ama yetersiz olan tarafları çok fazla.
Öğretmenler olarak bizim üzerimizden alınması gereken çok görev var. Bizi çocuklarla baş başa bıraksınlar.
İlköğretimde seçmeli, isteğe bağlı bir not sistemi var. Başka okullara geçişlerde Türkçe dersinden alınan not dikkate alınmıyor.
Ders programının dışında kalıyor. Çocuk normal derslerini bitirdikten sonra ek ders olarak Türkçeyi alması gerekiyor. Bir kere Türkçe'nin zorunlu ders olması gerekiyor.
Almanya Türk Öğretmenler
Federasyonu Onursal Başkanı
Karşılıklı olarak birbirimizi bilgilendirmemiz gerekiyor. Sadece Bakanlığın yapamayacağı, Avrupa'daki öğretmenlerin de bilgi vermesi gerekiyor.
Prof. Dr. İsmail GÜVEN
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi
"MEB'na çok iş düşüyor.
Türkçe öğretiminde yaşanan genel sorunlar neler.
Daha fazlasını dinlemek için tıklayın:
"MEB'na çok iş düşüyor.
Türkçe öğretiminde yaşanan genel sorunlar neler.
Daha fazlasını dinlemek için tıklayın:
Bloğunuzdaki makalelerinizi oldukça faydalı bulduk, dell laptop tamir firması olarak bloğunuzu yakından takip etmekteyiz
YanıtlaSil