25.04.2012

Göç Öyküleri - 2



Çetin KÜÇÜK / Witten

Tercüman/Seyahat Acentesi sahibi 
"1962 yılında Almanya'ya geldim. O zamandan beride burada yaşıyorum. Meslek lisesinde çelik konstüriksiyon bölümü mezunuyum. Başta Almanya'ya tatil amaçlı geldim. Daha sonra 1965 yılında devlet demir yollarında tercüman olarak çalışmaya başladım."
 Çetin Küçük

İlhan TUNCA / Almanya

Emekli 
"35 yıldır Almanya'dayım. 1973 yılında Almanya'ya geldim. Almanya'ya iş için geldim. Edirne sanat enstitüsü mezunuyum. Matbaa makineleri üreten bir firmada kısa süreli çalıştım."
  İlhan Tunca

Perihan İNAL - Köln 
"1972'de Almanya'ya geldim. Almanya'daki bir okulda 23 sene çalıştım. Erken emekli oldum."    Perihan İnal

Yılmaz GÜNDÜZ Münih /Almanya 
"1962'de Almanya'ya geldim. Kadıköy'de mobilyacılık yapıyordum. Almanya'ya yerleşmek için gittim. "
  Yılmaz Gündüz

Ayşe KARAKURT – Cenevre/İsviçre

Emekli 
"1982'de İsviçre'ye geldim. İsviçre'de huzur evinde17 yıl çalıştım. Ve buradan emekli oldum."  Ayşe Karakurt

Necati SEZER - Bayern
"1971 yılında Almanya'ya geldim. 6-7 senedir inşaat alanında yapı işinde çalıştım. sonra montaj işinde çalıştım. 1989 senesinde devlet müessesine geçtim. 40 yıldır da çalışıyorum."
 Necati Sezer

Mustafa ÇALTILI- Witten / Almanya 
"1973 yılında Almanya'ya geldim."
 Mustafa Çaltılı

Tevfik ASLAN / Almanya
"1978'de Almanya'ya öğrenci olarak geldim. Endüstri mühendisliği okudum. 1986'da mezun oldum. Bir bilgisayar firmasında çalışmaya başladım daha sonra çalıştığım firmaya ortak oldum. Zaman içinde de otel işine girdim. Hala otel işini devam ettiriyorum."
 Tevfik Aslan

Hamdi YÜKSELER /Witten

"1965 yılında Almanya'ya geldim. Zincir fabrikasında kaynak işinde çalışmaya başladım ama kısa sürdü çalışmam."
 Hamdi Yükseler

Ali ÖZDEMİR / Düsseldorf 
1965 yılında Köln'e geldim."
 Ali Özdemir

İhsan SUNGUR / Münih
"Almanya'ya iş veren olarak geldik."
 İhsan Sungur

Safiye PEKTAŞ /Mainz
"1968 yılında Almanya'ya geldim. Türkiye'de devlet dairesinde 5 sene çalıştım ama Almanya'ya geleceğim için işimden istifa ettim. Almanya'ya gelir gelmez iş buldum."
Safiye Pektaş

Hulusi Pektaş /Mainz
"1965 yılında Hollanda'ya geldim. Ama Hollanda'dan ayrılıp okumak için Almanya'ya geldim. Almanya'da okuyamadım ve çalışmaya başladım."

 Hulusi Pektaş

Sevim Ercan

Berlin'de yerleşik gazeteci ve yayıncı 
"1980'li yıllarda Almanya'ya geldim. Türkiye siyasi bakımdan karışıktı. Can güvenliğimiz yoktu. Bu yüzden Türkiye'den ayrılıp Almanya'ya geldim."
 Sevim Ercan

Çetin KAYA /Bremen
Çetin Kaya

Günal GÜNAL / Aachen

Sosyolog
Yayınevi Sahibi
 Günal Günal

Mehmet ŞAŞMAZ /
Ehringshausen
Anadil öğretmeni 
 Mehmet Şaşmaz

Rüstem ÖZDEMİR - Almanya 
 Rüstem Özdemir

Mehmet GÜZEL – Münih
 Mehmet Güzel

Emine TEKÇE /Berlin

Emekli hemşire

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder