BİMER
telefonunuz ve internetiniz kadar yakın
Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)
nedir?
BİMER, bilişim ve iletişim teknolojileri
kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır. BİMER ile
vatandaş-devlet arasındaki iletişim kanalları açık tutulacak, müracaatlar her
zaman ve her yerden yapılabilecek, bu müracaatlara en hızlı şekilde cevap
verilmesi sağlanacaktır.
BİMER'e yapılacak başvuruların kapsamı
nedir?
BİMER'e yaşadığınız olumsuzluklar
konusunda şikayette bulunabilir, her konuda bilgi edinme hakkınızı
kullanabilirsiniz. Başvurularınız ilgili Bakanlık ve Genel Müdürlüğe iletilerek
size en kısa zamanda dönüş yapılır.
BİMER'e nasıl müracaat edebilirim?
Başvurularınızı;
• Kaymakamlıklar, valilikler ve bakanlıklarımızda
kurulan halkla ilişkiler müracaat bürolarına şahsen,
• Alo 150'ye
telefon ederek ya da
•
bimer@basbakanlik.gov.tr adresine elektronik posta ile
yapabilirsiniz.
Başvurmak için Tıklayın:
Ülkenize e-Devlet kapısından girin
e-Devlet
Nedir?
e-Devlet,
vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin elektronik ortamda sunulması
demektir. Bu sayede, devlet hizmetlerinin vatandaşa en kolay ve en etkin
yoldan, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ulaştırılması
hedeflenmektedir.
e-Devlet
Kapısı Nedir?
e-Devlet
Kapısı, tüm kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir
internet sitesidir. Kapı'nın amacı, kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere,
kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir
şekilde sunmaktır. Bu sayede kullanıcılar ihtiyaçları doğrultusundaki bilgi ve
hizmetlere kolaylıkla erişebileceklerdir.
e-Devlet
şifresi nedir? Nasıl alabilirim?
Türk vatandaşlarının
e-Devlet hizmetlerinden yararlanabilmek için e-Devlet şifresine ihtiyacı
vardır. Şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden ya da
bulunduğunuz ülkedeki konsolosluklardan, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C.
kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz.
Vatandaşlar
e-Devlet kapısını nasıl kullanabilirler?
Bilgilendirme
amacıyla sunulan içeriklere erişim için www. turkiye.gov.tr adresini yazıp
sayfayı görüntülemeniz yeterli olacaktır.
e-Devlet
Kapısında ne tür hizmetler verilmektedir?
e-Devlet
Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle
gruplandırılabilir:
Bilgilendirme
hizmetleri, entegre elektronik hizmetler, ödeme
işlemleri,
kurum ve kuruluşlara kısa yollar; güncel bilgiler ve
duyurular,
kurumlardan vatandaşlara mesajlar.
Aynı zamanda
kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin
paylaşımı da
e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile
sağlanmaktadır.
Entegre
elektronik hizmet nedir?
e-Devlet
Kapısı üzerinden sunulan elektronik kamu hizmetleridir. Kişisel bilgilere
erişim veya kimlik doğrulama gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim
için; şifre, e-imza veya mobil imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç
duyulmaktadır.
Ayrıca,
e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç
vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme
işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.
Türkiye'deki
haklarınızı kullanabilmek için "Adres Beyan Formu"nu doldurdunuz mu?
Yurtdışında
yaşayan vatandaşlarımıza ilişkin sağlıklı ve güncel verilerin bulunması ve
devletimizin geliştireceği çalışmalar (oy kullanma, askerlik vb.) açısından,
ikamet ettikleri yere en yakın dış temsilciliğe başvurarak "Adres Beyan
Formu" doldurmaları gerekmektedir.
Örneğin:
Önümüzdeki
seçimlerde oy kullanmak isteyen vatandaşlarımızdan;
• Yurtdışında
ikamet etmesine rağmen, Yurtdışı Seçmen Kütüğünde kaydı bulunmayan veya
• Yurtiçi
Seçmen Kütüğünde kayıtlı olup da, yurtdışına taşınanların
adres beyan
formunu doldurması gerekmektedir.
Cep Rehberi'nde yer alan diğer konular:
Bu sayfanın içeriği T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı'nca hazırlanan Cep Rehberi, Yurtdışında Yaşayan Vatandaşımızın El Kitabı'ndan alınmıştır Rehberin tamamına Cep Rehberi bağlantısından ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder