14.11.2012

Dünya Hali - 14 Kasım 2012

Almanya’da Türk Sivil Toplum Örgütlenmesi-3
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu
Türk öğretmenler arasında ilk örgütlenme örnekleri ve Türk Öğretmen Dernekleri ve federasyonunun oluşumu
Öğretmenler örgütlenme ihtiyacı
Örgütlenmenin güçlükleri
Öğretmenlerin örgütlenmesinin Türk öğrencileri ve velileri açısından anlamı
Sivil toplum örgütlerinin demokratik katılımdaki yeri
Alman eğitim kurumlarıyla ilişkiler
Almanya’da Türk çocuklarının eğitimindeki temel sorunlar
Son dönemde Federasyonun işlevi

Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

Yücel TUNA
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Başkanı


Doç Dr. Levent ÜNSALDI
Ankara Üniversitesi
Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji Bölümü
Öğretim Üyesi


Yücel Tuna, Mete Atay, Levent Ünsaldı'yı dinle  Süre: 25'25"


Yücel Tuna ve Levent Ünsaldı'yı dinle Süre: 20'52"


Yayından:
‘’Almanya Türk Öğretmen Dernekleri  Federasyonu  12 Eylül 1999 yılında sorunlardan kaynaklanan bir gereksinim sonucu ortaya çıktı.
Yaklaşık 2 yıl süren bir tüzük çalışması sonucu bu örgüt hayata geçirildi.
1990 yılında kendi çabamızla kendi olanaklarımızla yürüttüğümüz işi öğretmen arkadaşlarımızla konuşup bir federasyon bi çatı altında toplayalım diye konuştuk.
Türkçe dersleri bazı okullarda yasaklanmaya başlanmıştı buda bizim o zaman ki çalışmalarımızı kamçıladı ve bizde çalışmalarımızı yoğunlaştırıp eğitim emekçisi  arkadaşlarla beraber  federasyonu kurmuş olduk .

90’lı yıllardan başlayarak ana dili derslerine olumsuz yaklaşılmaya başlandı ve  hatta bazı okullarda tenefüste bile Türkçe konuşmanın yasaklandığı okullar oldu.
Biz bunu basın yolu ile komuoyuna ilettik, olumlu tepkiler aldık.
Öğretmen kadrolarında büyük bir eksilme var. Yerine öğretmen atamaları yapılmıyor.
Büyük bir anti propaganda yapılarak ana dilinin almanca öğreniminde okul  başarısında malesef olumsuz bir rolü olduğu üzerinde duruluyor.
Biz bunun içinde çabalıyoruz.

Biz federasyon olarak ana dilde eğitim demiyoruz, ana dili eğitimi diyoruz.
Çünkü ana dilde eğitim dediğimizde o ülkenin potikasını da ilgilendiriyor.
Evet herkes ana dilini öğrenmeli ama ana dilde eğitim farklı bir şey.
Türkçe öğretiminin her  yerde kabul gören bir statüye kavuşması çok önemli, aynı şeyleri öğretebilmek çok önemli, ortak bir program ve plan hazırlamak heralde bundan sonraki amaçlarımızdan biri olacaktır.
Eğitimin vazgeçilmez bir ayağı da velilerdir. Almanya’da Türk Veli Dernekleri Federasyonu var  ve birlikte bir çok çalışmaya imza atıyoruz.
Bizim eğitimde karşılaştığımız sorunları, öğrenci ve  okul idaresinden kaynaklanan sorunları veli dernekleriyle paylaşıyor onların yaptırım gücünden faydalanıyoruz.
Göçmenlik sürecinde yeni bir noktaya geldik artık.
Türk insanı dönecek diye planlanırken artık kalıcı bir pozisyona geldi.
Bu nedenle kültürümüzün ana dilimizin kaybolmaması adına 8 öğretmen örgütünü 11 öğretmen örgütüne yükselttik.
Onun dışında bize bağlı örgütlerle birlikte ana dilinin önemi kültürün önemi üzerinde hafta sonu çalışmalarımız seminerlerimiz, konferanslarımız oluyor.’’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder