Almanya Türk Veli Dernekleri
Federasyonu
Türk Veli Dernekleri ve federasyonunun oluşumu
Velilerin örgütlenme ihtiyacı
Örgütlenmenin güçlükleri
Velilerin örgütlenmesinin Türk öğrencileri ve
velileri açısından anlamı
Sivil toplum örgütlerinin demokratik
katılımdaki yeri
Alman eğitim kurumlarıyla ilişkiler
Almanya’da Türk çocuklarının eğitimindeki temel
sorunları
Son dönemde Federasyonun işlevi, projeleri
Almanya Türk Veli Dernekleri Federasyonu Onursal Başkanı
Almanya Türk Dernekleri Federasyonu
Genel Başkan Yardımcısı
Yayından:
1985 yılında Berlin Türk Veliler Birliğini kurduk.
Kuruluş amacımız artık burada kalıcı olduğumuzdan dolayı çocuklarımızın yuvalarda, okullarda ve anneleriyle babalarıyla olan ilişkilerde daha iyi bir konuma gelmelerini sağlamak.
Onun dışında ana dilin okul yaşamında hak ettiği yeri almasına katkıda bulunmak.
Velilerimizin duyarsız kalması, velilerimiz okul aile birliklerinde yer almaması bizim görevlerimizi arttırmıştır.
Çocukların eğitim alma durumu, çocukların Alman çocuklarıyla eşit haklara sahip olması için yaptığımız çalışmalar var.
Almanya da ki öğretmenler de artık ana dilin önemine değinmeye başladı.
Ana dilini bilmeyen çocuğun kesinlikle ikinci üçüncü dili öğrenmesinin zor olduğunu yıllarca bilim adamları ile anlatsak da kabul ettirememiştik.
Şimdi de bu yönde büyük çalışmalar yapmak zorundayız.
Şuan da yapmış olduğumuz 2 proje var.
Projemizin bir tanesi bize üye olan veliler birliklerinin, vb. derneklerin gelişmesini sağlamak.
Nasıl verimli ve tesirli olabilirler, bir yönetim kurulu nasıl çalışır, bunun dilekçelerini ve proje konseptlerini yazabilmeleri için bizim elemanlarımız Almanya çapında bölge bölge gezerek bunların çalışmalarını yapmaktadırlar.
2. Projemiz de ise, Velilerimizi nasıl mobilize edebiliriz, velilerimizin eğitime nasıl katkısını sağlarız, velilerimizi çocukları hakkında, kendileri hakkında nasıl daha fazla aydınlatabiliriz diye çalışıyoruz.
Veli denilen şey bizde anne baba olarak adlandırılıyor fakat anne baba dışında, amca teyze dayı da veli olabilir, sınırlandırmamak gerekiyor.
Eğitim düzeyi düşük olanlar tamamen kendilerini bu federasyona bırakıyorlar, ne yaparsanız yapın biz sizin arkanızdayız şeklinde.
Eğitim düzeyi yüksek olan velilerimiz ise aynı şekilde ben çocuğumu zaten en iyi yere verdim sormama sorgulamama gerek yok diye uzak duruyorlar.
Öğretmenlerimizle biz çocuklarımız üzerine gelecekte beraber neler yapabiliriz, kültürlerini nasıl geliştirebiliriz diye sürekli konuşuyoruz.
Zamanın da öğretmen olmuş arkadaşlarımız var ancak bulundukları okulda eğitim almamışlar.
Biz bunları bölgede ki dernekler olarak konferanslar vererek, bilir kişileri çağırarak, bu alanı iyi tanıyan öğretmenleri çağırarak gideriyoruz.
Ertekin Özcan, Hayri Öznarin, Levent Ünsaldı ve Cem Babadoğan'ı dinle 1. Bölüm Süre: 17'50"
Ertekin Özcan, Hayri Öznarin, Levent Ünsaldı ve Cem Babadoğan'ı dinle 2. Bölüm Süre: 28'
Yrd. Doç. Dr. Cem Babadoğan
1985 yılında Berlin Türk Veliler Birliğini kurduk.
Kuruluş amacımız artık burada kalıcı olduğumuzdan dolayı çocuklarımızın yuvalarda, okullarda ve anneleriyle babalarıyla olan ilişkilerde daha iyi bir konuma gelmelerini sağlamak.
Onun dışında ana dilin okul yaşamında hak ettiği yeri almasına katkıda bulunmak.
Velilerimizin duyarsız kalması, velilerimiz okul aile birliklerinde yer almaması bizim görevlerimizi arttırmıştır.
Çocukların eğitim alma durumu, çocukların Alman çocuklarıyla eşit haklara sahip olması için yaptığımız çalışmalar var.
Almanya da ki öğretmenler de artık ana dilin önemine değinmeye başladı.
Ana dilini bilmeyen çocuğun kesinlikle ikinci üçüncü dili öğrenmesinin zor olduğunu yıllarca bilim adamları ile anlatsak da kabul ettirememiştik.
Şimdi de bu yönde büyük çalışmalar yapmak zorundayız.
Şuan da yapmış olduğumuz 2 proje var.
Projemizin bir tanesi bize üye olan veliler birliklerinin, vb. derneklerin gelişmesini sağlamak.
Nasıl verimli ve tesirli olabilirler, bir yönetim kurulu nasıl çalışır, bunun dilekçelerini ve proje konseptlerini yazabilmeleri için bizim elemanlarımız Almanya çapında bölge bölge gezerek bunların çalışmalarını yapmaktadırlar.
2. Projemiz de ise, Velilerimizi nasıl mobilize edebiliriz, velilerimizin eğitime nasıl katkısını sağlarız, velilerimizi çocukları hakkında, kendileri hakkında nasıl daha fazla aydınlatabiliriz diye çalışıyoruz.
Veli denilen şey bizde anne baba olarak adlandırılıyor fakat anne baba dışında, amca teyze dayı da veli olabilir, sınırlandırmamak gerekiyor.
Eğitim düzeyi düşük olanlar tamamen kendilerini bu federasyona bırakıyorlar, ne yaparsanız yapın biz sizin arkanızdayız şeklinde.
Eğitim düzeyi yüksek olan velilerimiz ise aynı şekilde ben çocuğumu zaten en iyi yere verdim sormama sorgulamama gerek yok diye uzak duruyorlar.
Öğretmenlerimizle biz çocuklarımız üzerine gelecekte beraber neler yapabiliriz, kültürlerini nasıl geliştirebiliriz diye sürekli konuşuyoruz.
Zamanın da öğretmen olmuş arkadaşlarımız var ancak bulundukları okulda eğitim almamışlar.
Biz bunları bölgede ki dernekler olarak konferanslar vererek, bilir kişileri çağırarak, bu alanı iyi tanıyan öğretmenleri çağırarak gideriyoruz.


Yrd. Doç. Dr. Cem Babadoğan
Ankara
Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Eğitim Programları Bölümü
Öğretim Üyesi
Doç Dr. Levent
ÜNSALDI
Ankara
Üniversitesi
Dil
ve Tarih Coğrafya Fakültesi
Sosyoloji
Bölümü
Öğretim Üyesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder