20.06.2012

Dünya Hali - 20 Haziran 2012


Okulöncesi Eğitimde sanat eğitimi
Sanat eğitimi neden gereklidir?
Okul öncesi çocuklarda eğitime nasıl başlamak gerekir?
Eğitimi kimler verebilir?
Okul hayatına hazırlıkta sanat eğitiminin katkısı nelerdir?

Dilek Acer
Yrd. Doç. Dr. Dilek ACER
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Yayından:
Eğitim anne karnında başlayan bir süreç.
3 yaşa doğru çocuklar paylaşmayı öğrenmeye başlıyor. Bu anlamda kurum anlamaında 36 ay yani 3 yaşta başlamakta yarar var.


Sanat eğitimi sadece çocukları farklı malzemelerle bir araya getirmek ve çocuğun bunlara dokunmasını sağlamak amaçlanıyor. Tanışıklığı sağlamak önemli. Amacımız perspektif öğretmek değil. Kafamızdaki bir takım yöntemleri öğretmek değil.
Boya da dökülebilir, etraf da kirlenebilir. Çocuk bu kaygılardan uzak olmalı.


Okulöncesi sanat eğitimi algıyı güçlendiriyor ve daha sonraki okul başarısını olumlu yönde etkiliyor.

Daha fazlası için dinle:
Dilek ACER

Yurtdışındaki Türkçe konuşan yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’deki üniversiteleri tercih sebepleri
Ankara Üniversitesi’ne yabancı uyruklu öğrencilerin kabulü
Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye’de karşılaşabileceği sorunlar
Yabancı Uyruklu Öğrenci sınavı

Cem Babadoğan
Yrd. Doç. Dr. Cem BABADOĞAN
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı

Yayından:
Bu sınava sadece TC vatandaşları giremiyor. Onun dışında dünyanın her ülkesinden yabancı uyruklu öğrenciler katılabiliyor.
Çok az üniversitenin yurtdışında yabancı uyruklular için sınav yapma yetkisi var. Ankara Üniversitesi bunlardan biri.

Sınavla ilgili ayrıntılı bilgi için:

http://ayos.ankara.edu.tr/

İsmail Güven
Prof. Dr. İsmail GÜVEN
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi

Yayından:
''Bazı ülkelerde Türklere karşı ön yargıları çözmüş oluyoruz. 
Zaman, mekan ve uzay ilişkilerini sorgulayan bir sınav.Bu sınavla bütün çocuklara eşit hak sağlamış olduk.Sınav içeriği daha çok çocukların  matematiksel,uzay mekan ilişkisi dediğimiz bu mantıksal verileri kullanılması yönelik bir sınav türü. Köln' de çok kesişme merkezi olduğu için çokta katılım vardı.Sınav sorunu olarak gördüğümüzde iletişim ağını iyi izleyememiş olmaları..
   İşte bu bizim TRT 'deki yayında onlara bir fırsat.Çocuklara fırsat eşitliği sağlanmış oldu.''

Daha fazlası için:
Cem Babadoğan ve İsmail Güven'i dinle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder