24.03.2012

Dünya Hali - 10 Mart 2010


1. Kuzey Ren Vestfalia Türk Veli Dernekleri Federasyonu ve Veli Akademisi ile ilgili çalışmalar…
Kadir Dağlar
Başkan

 Yayından:
'' 








Kadir Dağlar'ı dinle

2. Avusturya’da Türk çocuklarının eğitim sisteminde karşılaştığı sorunlar, öneriler…
Ayşegül Salfinger
Yabancı çocuklara Almanca, Türk Çocuklarına anadil eğitimi veren bir öğretmen



  Yayından:
''En büyük sorunumuz dil sorunu. Gerçekten çocuklarımız hala Almanca'ya hakim değil. Almanca'da başarılı olamadıkları için diğer derslerde de başarılı olamıyorlar. Türk çocukları ile iki bölümde çalışıyorum ilk çalışma ana dili çalışması ikinci olarak da Almanca dersi veriyoruz. Bazen çocukları bire bir çalışma olanağımız da oluyor. Velilerimiz Türkiye'de ki velilerden farkı yok çok bilinçli anlayışlı ailelerimizde var ama çok bilinçsiz ailelerimizde var. Ailelerin okulda en azında ne olup bittiğini anlatmaya çalışıyoruz. Devlette destekliyor fakat uyum tek taraflı olmuyor onların da uyum sağlaması geriyor. Yabancı hanımları mobilize edebilmek dil öğretebilmek için onlara ücretsiz kurslar veriyoruz. Dil sorunundan dolayı bir çoğu okullardan mezun olamıyor. Yukarı Avusturya bölgesinde ki bütün ailelere sesleniyorum okul açısından hiç çekinmesinler biz her yerden ulaşıp öğrensinler yardım istesinler Türkçe , Almanca hiç fark etmez.''


Ayşegül Salfinger'i dinle
 

3. EĞİTİM KÖŞESİ - Okul-Aile İşbirliğinde velilerin önemi
Yrd. Doç Dr. Cem BABADOĞAN
Ankara Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekan Yardımcısı 



Yayından:
 '' Özellikle Avrupa'da yaşayan Türkiye'den giden vatandaşımız çok sorunlarla yaşıyorlar ve bununda eğitimden kaynaklandığını anlıyorlar. Okul aile iş birliği denilen kavram 1938 - 1939 ' lu yıllarda görülmeye başlamıştır. En büyük destekçinin de veli olması gerekiyor veli okul aile birliğini yönetebiliyoruz. Her aile okula çocuğunu kayıt yaptırdığında okul aile birliğine doğal kayıt  , üye olmuştur. Velilerimizin kendini ifade edebileceği en güzel ortam oluyor. Veli bu sürecin olmazsa olmazıdır. Velilerin bu işe duyarlı bakması şart. Kamu okullarında ki okul aile birliği zengin olan okullara göre daha iyi yürüyor. Veliler kendi istekleriyle işe girmesi lazım çünkü bir insanı zorla bir işin içine alıp sokamazsınız. Veliler okullara gelerek çocukların yaşadıkları hakkında bilgi alıp çocuklarını takip etmesi lazım. Okul öğretmeniyle, öğrencisiyle, yöneticisiyle, velisiyle meydana gelerek oluşur.''








Cem Babadoğan'ı dinle



DİNLE: DÜNYA HALİ_48


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder