1.10.2012

Dünya Hali - 01 Ekim 2012

Alman Eğitim Sistemi, Entegrasyon Politikaları ve Göçmenler

6 Ekim 2012 Cumartesi günü Almanya Duisburg-Essen Üniversitesi’nde düzenlenecek “Alman Eğitim Sistemi, Entegrasyon Politikaları ve Göçmenler” sempozyumu;
Sempozyumun konusu, amacı ve önceki yıllardan izlenimler,
Dil ve Eğitimi Desteklemek İçin İnisiyatif…
Sempozyum öncesinde Alman Eğitim Sistemi, Entegrasyon Politikaları ve Göçmenler


Zeynel Korkmaz
Die Gaste Genel yayın Yönetmeni

Yayından:
Bazı tartışmaların gündeme taşınması gerekiyor. Sempozyum geniş çevrelerdoen katkı alıyor. Anadil, anadili temelinde Almanca programı, seçici öğretim sistemi, erken yaşta çocuk eğitimi konularnını vurgulayacağız.
Dil ve Eğitimi Desteklemek İçin İnisiyatif 2009 yılında kuruldu ve bu sempozyumların altyapısını oluşturdu. Sempozyumlarda ortaya çıkan bilgilerin kalıcı olması için gerekli çalışmaları da yapıyor.


Daha Fazlasını dinle: Zeynel Korkmaz, Mete Atay  Süre: 18'21"



Av. Asuman Öktem

Yayından:
Alman eğitim sistemi öğrenim gören çocukları üç kategoride ele alıyor. İlköğretim, orta öğretim ve yüksek öğretim. Bizim çocuklarımız orta öğretimdüzeyinden sonra çıraklığa yöneliyor. Bizim için bu yeterli değil. Olabildiğince çok sayıda çocuğun üniversiteye gitmesi gerekiyor.   
Almanya'nın entegrasyon politkası konusunda farklı görüşler var. Herkese göre farklı bir entegrasyon tarifi var. Eğer entegrasyon buradaki eğitim sistemine uyum sağlamasa bu çok çok zor. Tek dil üzerinden eğitim neredeyse olanaksız. Değişik bakış açılarına sahip Alman kuruluşları var.
50 yıldır buradayız. Bizim kültürümüzü stanıtmamız istendiğinde sadece yemeklerimizi tanıtıyoruz. Oysa bizim kültrümüz, edebiyatımız var. Önce Almanya'nın göçmenleri ve göçmen ülkesi olduğunu kabul etmesi gerekiyor.
3. Kuşak burada doğdu büyüdü. Bu insanların entegre olamadığı söyleniyor. Bu çocuklar hala yeterli Almanca'ya sahip değilse bunun sorumluluğu kimde?

Daha Fazlasını dinle: Asuman Öktem, Mete Atay  Süre: 26'12"


Mete Atay
Almanya Türk Öğretmenler Federasyonu Onursal Başkanı

Yayından:
Almanya'da hem DieGaste hem de sempozyumlar kendi kimliklerini oluşturdu, çünkü buralarda söylenenler biimsel tezlerdi.
Almanya hala göç ülkesi olduğunu kabul edemedi. Bunu bir an önce kabul etmesi lazım. Almanya okullara giden milyonlarca göçmen kökenli çocuğu görmezden gelemez.
PISA araştırmaları Alman eğitim sitemini bu açıdan eleştiriyor.
Sempozyumlar hem Türk hem de Alman bilim adamlarını biraraya getiriyor.  

Entegrasyon ve asimilasyon içiçe geçmiş durumda. Zamanında bir bakan, "en iyi entegrasyon asimilasyondur" demişti. 
Almanya şunu çok iyi bilmeli, Almanya artık entegrasyon aşamasını geçti. Burada en yeni gelenler 25 yıldır surada. Artık entegrasıyon değil katılım zamanı. Hala oy hakkı olmayan, yerel seçimde sbile oy kullanamıyorsa bu insanlara uyumdan söz edemezsiniz. Kendilerinin artık yabancı görülmediğine inandırılmalıdırlar. katılımcılık konusunda göçmenlerle bir protokol imzalanmalı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder